penyokong. (sokonglah rusa!)

Tuesday, December 22, 2015

Setahun jugak gua tinggalkan lapangan ni.

Berita terakhir gua kongsi pasal celakanya seorang lelaki.

Kali ni pun macam serasa nak kongsi pasal celakanya seorang lagi lelaki, tapi itu semua negative vibe yang gua kena cegah dan buang jauh-jauh dari pemikiran.

BTW, gua dah lama gila move on dari cerita celaka sebelum ni. Dan gua tengah menikmati drama sinetron lelaki dan gadis tu. Gua harap diorang nikah cepat untuk elakkan gua mengumpul dosa bergembira atas kegoyahan hubungan orang lain. Kalau lu orang tak jadi kahwin, gualah orang yang paling kuat menganjing. Gua janji.


Gua dah kerja (YEAY!)
Almost setahun actually.
Di JB.

Gua rasa, gua je satu-satunya manusia yang bila ditanya "How's work?" dan jawapan yang gua bagi "BEST!" sambil senyum lebar nak mampus.

Yep, gua cukup enjoy first job gua sebagai junior exec.

Tipu beb kalau kata kerja gua tak ada pasang surut. Mestilah ada saat-saat gua throw tantrum dengan boss dan kawan-kawan sekerja sampaikan kawan-kawan sekerja menyesal bagi first impression yang baik terhadaap gua.

Tipu la kalau gua tak pernah rasa fedup dengan kerja yang berulang-ulang, dikejar production, ditempik, diperli maut, dan segala macam di- lagi.

Tipu la kalau gua tak ada kawan-kawan sekerja yang annoying nak mampus, yang lelaki perangai macam perempuan datang bulan, yang perempuan perangai hari-hari meroyan.

Tipu la kalau gua kata boss gua the best in the world tapi gua akui boss gua gentleman tapi itu cerita lain.

Tapi satu faktor yang membuatkan gua bertahan:
Gua ada pencetus semangat di tempat kerja.

Kbai.

No comments: