penyokong. (sokonglah rusa!)

Monday, February 20, 2012

Pregnancy Test

deng! hujan. kuyup moto LC 4 lejang abang aku yang senget ter-parking kat depan farmasi ni. hujan tak nak lebat lagi. ah takpe, suare comel hati aku berkata. balik lambat lagi. aku tinggalkan awan merembeskan hujan sambil aku khatamkan novel Fiksyen 302, satu lagi novel thriller hasil nukilan ramlee awang mursyid yang bertemakan pembunuhan kejam yang melibatkan seorang psikopatik dan sosiopatik.....ok dah cukup la sampai situ kau punya sinopsis.

masuk seorang kakak ke dalam farmasi. ok bukan kakak. ira name die sebaya aku. dah kawen, ade anak sorang. ok thanks.

"pregnancy test satu" ira mintak tanpa segan silu.

"wei, dina nak dapat adik la tu.." aku memancing undi.

"tak la. adik aku punye ni" aku telan air liur. senyap dah.

keluar ira, masuk sorang kakak (kali ni bebetul kakak).

"pregnancy test" kakak tu mintak. sekali dua dia nak. amboih. kakak tu bayar, kakak tu blah. dah takde ape yang menarik.

masuk lagi satu kakek (kakak sebenarnye).

"preganancy test" kakk tu mintak terus kat aku.

"satu?" aku bertanye. die angguk.

aku bawak ke dia. "nak plastik?" aku tanye penuh hemah dgn harapan die kate taknak memandangkan die beli satu barang je, jadinye aku pikir die nak terus masuk kat dalam handbag die.

"nak" deng! apasal kau nak ha kakek?!

aku masukkan bungkusan pregnancy test ke dalam plastik air lima puluh sen yang ade tangkai kat atas die tu. ala yang jernih tu la.

selesai urusan jual beli lepas membayar harge pregnancy test, aku ke mesin duit pastu aku usha kakek tu.

kat tangan die takde plastik beg. dan aku konklusikan die letakkan pregnancy test berbungkus plastik beg air lime posen yang jernih tu kat dalam handbag die. deng!

"woman, Y U want a plastic bag?"


p/s : hari ni je aku terime 3 customers yang mintak pregnancy test berturut-turut. aku plak yang gembira bagai menimang cucu angkat


.
. . .

No comments: